Poslanecká imunita je pevná po celý rok, ale co ta vaše?

Indický angrešt – bezkonkurenční zdroj vitamínu C

Máme dostatek jídla, ale horší kvality. Máme pěkné byty, ale přestáváme se pohybovat. Máme peníze, ale stres je naším každodenním společníkem. Řeč není jen o poslancích. Jak to vlastně je s tou naší imunitou? Proč ji máme právě v zimě oslabenou a co si pod pojmem imunita máme vlastně představit? 

Imunita je schopnost našeho organismu odolávat nejrůznějším vlivům zvenku i zevnitř.  Mezi tyto vlivy řadíme nejen nemoc, ale například i stres.  V našem těle probíhá každou sekundu několik miliard chemických reakcí, které udržují rovnovážný stav v našem těle, tj. zdraví. Na těchto chemických reakcích se významnou měrou podílí také minerály, vitamíny a stopové prvky. Ty dokáží tyto reakce podle potřeby urychlit nebo zpomalit, a tak je žádoucí dbát na to, aby jich naše tělo mělo dostatek.

Během podzimu a zimy náš organismus vynakládá více energie na vyrovnávání teplotních rozdílů.  Úbytek slunečního svitu, méně pohybu, nedostatek čerstvého ovoce a zeleniny, stres či emoce, to jsou všechno faktory, které velmi výrazně oslabují náš organismus. Pro jeho posílení se zaměřte na odpočinek. Stejně jako se utišuje příroda kolem nás, najděte si i vy více času na relaxaci a spánek a především své tělo udržujte v teple. Proč si upírat tak příjemné věci, které pomáhají udržet zdraví přes zimní období?

Podzim a zima je suché období, vyživujte proto své tělo šťavnatými potravinami. Ideální jsou obiloviny, například teplé ovesné kaše a rýže. Z luštěnin pak čočka nebo bílé fazolky. Jezte čerstvé sezónní a lokální ovoce – jablka, hrušky, hrozny, blumy. Nejvhodnější zelenina je kořenová, tepelně upravená a samozřejmě fermentovaná. Nezapomínejte ani na skořici, zázvor a koriandr, koření, které důkladně zahřeje, a na mateřídoušku, měsíček, kopřivu a řebříček, tedy bylinky, které posilují plíce.

Pokud vás již trápí únava, častá nachlazení a bolesti hlavy, má váš organismus nedostatek minerálů, vitamínů a stopových prvků, které se jako katalyzátory podílejí na velmi důmyslném obranném mechanismu našeho těla. Běžně je dostaneme ze zdravé a pestré stravy. V zimním období však náš organismus nedostává vše, co potřebuje. V období změn teplot, stresu, různých životních otázek, emocí, absence slunce, přechodu sezón atd. organismus vyžaduje to, co sám nezíská. Jakmile nastane nedostatek těchto katalyzátorů, náš organismus se oslabuje, a tím se stává zranitelný.

Tady přicházejí na řadu vhodně zvolené doplňky stravy.  Vybírejte pouze doplňky v organické podobě, které váš organizmus nezatíží. Mezi takové doplňky stravy patří např. současná novinka na našem trhu – produkt Imune Vitality (http://hcy-vitality.cz).  Kromě beta glukanů obsahuje bohatou směs medicinálních hub (Reishi, Shiitake, Agaricus, Cordyceps, Maitake a Chaga), huminové kyseliny, kyselinu fulvovou, indický angrešt, probiotika (Bacillus coagulans) a kolostrum. Správně užívat doplňky stravy vás  mohou naučit nezávislí poradci sdružení v celorepublikovém projektu Vitamíny s příběhem (http://vitaminyspribehem.cz). Aby vaše imunita byla pevná bezmála jako ta poslanecká, stačí ke zdravému životnímu stylu přidat pravidelný denní odpočinek a doplňovat minerály, vitamíny a stopové prvky.